منظور از لوگو چيست و چرا آنها اهميت دارند؟


 


وقتي به اطرافمان نگاه مي کنيم مي بينيم که ده ها لوگو مختلف در اطراف ما وجود دارند. لوگوها روي تصميم گيري ما تاثير دارند و ارزش يک شرکت يا برند را نشان مي دهد. اما لوگو چيست و چرا اهميت دارند؟ اين سوالي است که هر طراح گرافيکي و هر صاحب کسب و کاريبايد پاسخ آن را بدانند.


1-2.jpg


لوگو چيست؟


لوگو ترکيبي از عکس و متن است و به افراد مختلف يک علامت و نماد بصري را براي نمايش کسب و کار شما نشان مي دهد. برخي لوگوها قدرتمند هستند و در ذهن افراد جاي مي گيرند به طور مثال لوگوي طلايي مک دونالد هميشه در ذهن مي ماند و لازم نيست حتما متن مک دونالد را ببينيد تا تشخيص دهيد اين لوگوي مک دونالد است.


هدف از طراحي لوگو چيست؟


هدف اصلي لوگو هويت است و هويت چيزيست که واقعا اهميت دارد. گرايشات در حال ظهور هستند، ابزارها و تکنيک هاي طراحي در حال تکامل هستند، يک لوگو ممکن است در طول زمان تغييرات زيادي داشته باشد اما براي ابديت و دائمي بودن يک لوگو مهمترين هدف هميشه هويت فرد، محصول، کسب و کار يا خدمتي است که براي آن لوگو طراحي مي کنيد.


ابزار و تکنيک هاي طراحي لوگو در حال تکامل است، آنچه ما به عنوان لوگو مي بينيم ممکن است با گذشت زمان بسيار تغيير کند، اما مهمترين هدف يک لوگو هميشه اين است – براي هويت فرد، محصول، کسب و کار يا خدماتي که براي آن طراحي مي کنيد. اين به آن معناست که يک طراح يا صاحب کسب و کار قبل از کار کردن روي ايده هايش بايد درک کاملي از محيطي که لوگو ديده مي شود را داشته باشد. رقباي برند جه کساني هستند و آنها چگونه به نظر مي رسند؟ چه رنگ ها و نمادهايي اخيرا توسط رقبا به وجود آمده است؟ چگونه مي توان يک لوگوي متمايز ساخت؟


چرا من به لوگو نياز دارم؟


داشتن يک لوگوي حرفه اي که به خوبي طراحي شده است اعتماد ايجاد مي کند. اگر شما يک لوگوي حرفه اي داشته باشيد مشتريان بيشتري با شما کار خواهند کرد. اگر لوگوي شما حرفه اي نباشد مردم سوال مي کنند که شما که قادر به طراحي يک لوگوي حرفه اي نيستيد چگونه مي توانيد محصولات و خدمات مهم شان را ارائه دهيد؟


طراحي لوگو هنر نيست بلکه يک ابزار استراتژيک است


طراحي لوگو هنر نيست خيلي از افراد فکر مي کنند که چون لوگو يک چيز بصري است پس طراحي آن يک کار هنري است. وظيفه يک طراح لوگو ايجاد يک اثر هنري نيست بلکه طراحي لوگو بايد يک ابزار کسب و کار استراتژيک باشد که به شرکت ها اجازه مي دهند در دنياي گسترده اي که در آن زندگي مي کنيم قابل شناسايي باشند.


طراحي آرم به معني پنهاني نياز ندارد


بسياري از طراحان اغلب فکر مي کنند که لوگو بايد پر معنا باشند با اين حال اين هميشه مورد نياز نيست بلکه تمرکز بايد هميشه بر روي هويت باشد. با گذشت زمان و از طريق بازاريابي هاي مداوم و تعاملات مشتري با برند شرکت ، معنا و مفهوم به لوگو اضافه خواهد شد. براي درک درستي از اين موضوع، به لوگوي اپل و آديداس نگاه کنيد. اين لوگوها بيشتر شبيه آيکن هايي هستند که به خوبي طراحي شده اند و بسيار پيچيده نيستند ولي هر کسي که به آن نگاه مي کند متوجه مي شود که به چه شرکتي تعلق دارد و اين بخاطر بازاريابي و تعاملات مشتريست.


2-2.jpg


اما چرا لوگوها مهم هستند؟ اهميت آنها چيست؟


لوگوها چهره کسب و کار، محصول يا خدمات شما هستند – وقتي که شما سعي داريد که يک کسب و کار را به ياد بياوريد غالبا اولين چيزي که به ياد مي آوريد لوگو است. وقتي که شما يک لوگو را مشاهده مي کنيد بلافاصله آن را به خاطرات، تجربيات و نام برند ربط مي دهيد.


لوگو باعث مي شود که برند فورا قابل تشخيص باشد – لوگويي که به خوبي طراحي شده است هميشه به ياد ماندني خواهد بود و به مشتريان کمک مي کند تا نام برند را به ياد داشته باشند. شکل ها و رنگ ها هميشه روي مغز انسان تاثير مي گذارد و باعث مي شود راحت تر فرآيندها را به ياد بسپارد. اين بدان معناست که اگر لوگوي شما منحصر به فرد باشد و به راحتي قابل تشخيص باشد فرد مي تواند به راحتي شرکت شما را به ياد بياورد و بار ديگر هم از محصولات شما استفاده کند و شما را به دوستان معرفي کند.


طراحي لوگو روي تصميمات ما تاثير مي گذارد – از همان روز اول ما يک کتابخانه بصري در ذهنمان ايجاد مي کنيم و شروع به ارتباط دادن فونت ها، شکل ها و رنگ ها با احساسات و اشياء خاص مي کنيم. با نگاه کردن به يک لوگو ما بلافاصله قضاوت مي کنيم و کسب کار، محصول و يا خدمات را به نحوي خاص درک مي کنيم. اگر يک لوگو خدماتي که ما به دنبال آن هستيم را نشان بدهد و بتوانيم با آن ارتباط برقرار کنيم با اين شرکت مشارکت خواهيم کرد و محصولات و خدمات خود را از آن خريداري خواهيم کرد. به همين دليل ضروريست که لوگو به درستي کسب و کار را نشان دهد و مخاطبان مناسب را جذب کند. لوگو انتظارات شرکت را نشان مي دهد و اگر نتواند مردم را جذب کند زمان و پول هدر مي رود و مردم به مشتري تبديل نمي شود. طراحي لوگوRocks & Road نمونه خوبي از نحوه نمايش درست يک کسب و کار از طريق طراحي لوگوي خوب است.


3-2.jpg


اولين تصور خوب را ايجاد کنيد – بسياري از شرکت ها در جهان، فرصتي براي تحت تاثير قرار دادن و جذب مخاطبان دارند. اگر يک لوگوي طراحي شده نتواند در دنياي ديجيتال امروز مخاطبان را تحت تاثير قرار دهيد مخاطبان خيلي راحت به جاي ديگري مي روند. برخي از صاحبان کسب و کارها که در ابتداي شروع کار خود اگر يک لوگوي ارزان و آماتور استفاده کنند از ميزان تاثير تصور اولي که در ذهن مخاطب ايجاد مي شود بي خبر هستند.


ارتباط با ارزش هاي برند و معاني بيشتر – اگر چه هدف اصلي لوگوها هويت هستند اما آنها مي توانند با پيام هاي مهم تجاري و ارزش ها ارتباط برقرار کنند. به عنوان مثال لوگوي آمازون يک لبخند را نشان مي دهد که رضايت از خريد چيزي که شما واقعا مي خواهيد را نشان مي دهد و با رنگ نارنجي اين لبخند ايجاد شده ست که گرمي را به کاربر منتقل مي کند.


4-1.jpg


مثال ديگري که مي توان بيان کرد لوگوي شرکت تحويل FedEx است که بزرگ بودن و حرفه اي بودن شرکت را نمايش مي دهد و چون فضاي خالي بين حروف E و X نيست به مخاطب سرعت و دقت را انتقال مي دهد.


5-1.jpg


با درک درستي از طراحي لوگو شما قادر خواهيد بود يک برند قوي براي کسب و کار خود ايجاد کنيد.


 


شرکت تبليغاتي کِي نگار


 


منبع: rahnamayelabkhand.com


 



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

دانلود سریال The Witcher با زیرنویس فارسی آسان رایان 1 فناوری و تلویزیون دیجیتال spiralpipeprice امیرحسین فراست دانلود آهنگ جدید معرفی انواع کالاهای مورد نیاز