طراحي لوگو در برندينگ عکاسي



درباره طراحي لوگو پيشتر مطالب بسياري را بيان کرده‌ايم، از راهکارهايي براي مهارت در طراحي لوگو تا انتخاب رنگ و روانشناسي لوگو. همچنين به اسرار برند‌هاي موفق در طراحي لوگو نيز اشاره کرديم. گفتيم که به عنوان يک هنرمند چطور برند شخصي طراحي کنيد و  اصلي‌ترين گرايش‌هاي برندينگ سال 2016را معرفي کرديم. در همين رابطه به نقش آگاهي از روانشناسي رنگ در برندينگ و بازاريابي نيز اشاراتي داشتيم. در ادامه مطالب پيشين، اينبار مي‌خواهيم به طور اختصاصي به بررسي نقش طراحي لوگو در برندينگ عکاسي بپردازيم.


 


در مطالبي که درباره راه‌اندازي کسب و کار عکاسي صحبت کرديم گفتيم که براي اين کار بايد سه گام اساسي برداريد: 1. برنامه‌ريزي 2. جذب مشتري و 3. توسعه کسب و کار. در قسمت جذب مشتري اشاره کرديم که بايد برند شخصي خودتان را طراحي کنيد، اين کار به شما کمک مي‌کند تا متمايز از ديگران جلوه کنيد. براي برندينگ کسب و کارتان، بايد بخش‌هاي مختلفي را مد نظر قرار دهيد؛ از طراحي لوگو تا کارت‌هاي ويزيت، وبسايت، شبکه‌هاي اجتماعي و پورتفوليو.


نکته‌اي که لازم است به آن اشاره شود اين است که برندينگ يک مفهوم مجزا از کيفيت عکس‌هاي شماست. هرچقدر هم که شما براي برندينگ هزينه کنيد، اگر آنچه در نهايت به مشتري ارائه مي‌کنيد، چيزي نباشد که مطلوب نظر اوست، موفقيتي به دست نخواهيد آورد. عکس‌هايتان هميشه حرف اول را مي‌زنند.


اگر شما عکاس خوبي هستيد و عکاس‌هاي بسياري سعي در رقابت با شما دارند، وقت آن رسيده که از برندينگ به عنوان برگ برنده خود استفاده کنيد. اين کار به مشتري‌هاي شما نشان مي‌دهد که براي کار و زحمتتان ارزش قائل هستيد.


در اين مطلب به نقش طراحي لوگو در برندينگ عکاسي مي‌پردازيم و مطلب بعد به کارت‌هاي ويزيت و نقش‌ آنها در برندينگ کسب و کار عکاسي اختصاص يافته است. به زودي نکاتي را نيز براي طراحي لوگو  عکاسي براي شما مطرح خواهيم کرد. با هزارويک بوم همراه باشيد.



چه چيز‌هايي در لوگو وجود دارد؟


در مورد اهميت لوگو شکي نيست. در زمينه‌هاي غير بصري معمولا آنچه که خريداران پيش از هر چيزي به عنوان هويت برند شناسايي مي‌کنند، لوگو است. در صنعت عکس، نقش کم اهميت‌تري دارد اما همچنان يک ابزار بصري مهم است که مشتريان را به شما متصل نگه مي‌دارد.


بهترين لوگو آن است که بصورت نوشتار يا تصوير استايل و سبک کار شما را نشان دهد؛ فارغ از اين که کار شما در زمينه عکاسي مد و فش باشد يا عکاسي سفر، سبک زندگي يا حتي عکاسي کلاسيک عروسي. در همه اين‌ها لوگو بايد يک ارتباط بارز و مشخص با استايل کار شما برقرار کند. در صورت انتخاب لوگوي نوشتاري بايد بدانيد که انتخاب فونت مناسب و مرتبط چقدر مي‌تواند تاثير گذار و مهم باشد.


عکاسي يک صنعت بسيار رقابتي است و عکاس‌هاي بسياري با مهارت‌هاي بسيار بالا در اين حوزه فعاليت مي‌کنند. در اين وادي، برندينگ مي‌تواند به عنوان يک راهکار خوب به موفقيت عکاس کمک کند. طراحي لوگو، چيزي است که نبايد از آن غافل شويم.


براي عموم مردم لوگوها يک نشانه براي بخاطر آوردن يک محصول يا کسب و کار است و براي طراح‌ها، چالشي‌ست تا ايدئولوژي مشتري‌هايشان را در يک تصوير گرافيکي واحد به تصوير بکشند. اگر شما به فکر طراحي لوگوي عکاسي خود هستيد، دانستن نکات اساسي در طراحي لوگوي عکاسي حتما به کارتان مي‌آيد.


فونت‌هاي مختلفي وجود دارند که هريک مي‌توانند احساس متفاوتي در بيننده به وجود آورند. شايد ما نتوانيم درباره اين که چه دانشي در پس طراحي لوگو وجود دارد به طور قطع حرف بزنيم اما طراح‌ها و ديزاينرها به خوبي مي‌دانند که چه‌طور لوگو در برندينگ عکاسي مانند هر صنعت ديگر مي‌تواند تاثيرگذار باشد.


لوگوها مي‌توانند ساده باشند، مثلا نام شما با يک فونت خاص يا مي‌اوانند اينفوگرافيک‌هايي هنرمندانه باشند که نمايشي خاص از برند شما هستند. انتخاب نوع لوگو باشماست و تنوع آنها از عکاسي عروسي تا عکاسي صنعني تفاوت‌ها دارد. دليل اين موضوع تفاوت مخاطب‌هاست. آنها به دنبال استايل‌هاي متفاوتي هستند و به همين دليل است که لوگو در برندينگ عکاسي حايز اهميت مي‌شود. مثلا لوگوي عکاسي تجاري معموت ساده است؛ نام عکاس (شرکت) با يک فونت خاص اما غکاس‌هاي عروسي ممکن است از فونت‌هاي ساده تا ايده‌هاي گرافيکي خاص در طراحي لوگو بهره بگيرند.


شايد بد نباشد پيش از انتخاب لوگوي خود نمونه‌هايي از کار ديگر عکاس‌ها در سبک کاري مشابه خود را نيز ببينيد.



براي طراحي لوگو چه راه‌هايي وجود دارد؟


براي اين منظور سه روش را مي‌توان در نظر گرفت.


1. خودتان طراحي کنيد.


مزيت: بدون هزينه يا با هزينه جزئي


عيب: صرف زمان، کم بودن کيفيت کار، نداشتن پايداري در مديوم‌هاي مختلف، ناپختگي


2. استفاده از يک طراح آزادکار


مزيت: طراحي احتمالا خوب، قيمت مناسب، اتلاف زماني کمتر


عيب: احتمال طراحي ضعيف، صرف زمان اضافي‌تر، تحويل کار با تاخير


3. سازمان‌هاي طراحي و ديزاين


مزيت: مشاوره و رايزني، نسخه‌هاي مختلف، در اختيار داشتن حرفه‌هاي با تجربه، تحويل به موقع، کيفيت عالي، قابل استفاده در مديوم‌هاي مختلف، نمايش بهتر از هويت برند


عيب: قيمت بالا، تلفيق شدن با کار ساير مشتري‌ها



 


 


برگرفته از:

هزار و يک بوم




برندينگ برندينگ کسب و کار عکاسي تکنيک‌هاي برندينگ طراحي لوگو کسب و کار عکاسي لوگوي عکاسي

 


 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

العلاج کالیستو Kate وبلاگ مهدی آهنگ رپ ایرانی آبزیستان ABZISTAN Reversible fabric - gmknittedfabric.com بهار اومده