اسرار برندهاي بزرگ در طراحي لوگو



در يک بررسي که بين 1000 نفر درباره 50 لوگوي برتر دنيا انجام گرفت، نتايج جالب توجهي به دست آمد. سه نتيجه مهم اين بررسي در ادامه آمده است. به نظر مي‌رسد اگر طراحان لوگو در طراحي بعدي اين نکات را در نظر بگيرند، موفق‌تر خواهند بود. 


نتايج بررسي بر روي 50 لوگوي برتر دنيا

نتايج بررسي روي 50 لوگوي برتر دنيا



در طراحي لوگو از رنگ‌هاي ساده استفاده کنيد


از ميان 50 کمپاني مورد بررسي، در لوگوي 43 کمپاني، تنها از يک يا دو رنگ استفاده شده است. نتايج نشان مي‌دهد قرمز و آبي با اختلاف بسياري نسبت به ديگر رنگ‌ها، محبوب‌ترين به حساب مي آيند.


Logo-tip-1


روانشناسي رنگ يک بخش حياتي و بسيار مهم در طراحي لوگو محسوب مي‌شود. قرمز و آبي نمايان‌گر دو سمت مخالف طيف رنگ هستند. قرمز رنگ اضطرار و تحرک است که در لحظه واکنش بيننده را در پي دارد. در حالي که آبي القا کننده آرامش و اعتماد است.


استفاده از پالت‌هاي ساده رنگ در واقع تبعيت از روانشناسي رنگ است. اين رنگ‌ها پيام مورد نظر برند را واضح و دقيق به مشتري منتقل مي‌کنند. در مقابل، يک لوگو با رنگ‌هاي متضاد بسيار، باعث سردرگمي مشتري درباره کمپاني و محصول مي‌شود.


 


به طرح مسطح (Flat) فکر کنيد


Evolution12


لوگوهاي مسطح به تازگي در حال توسعه روزافزون هستند. از بين 50 لوگوي مورد بررسي، 45 لوگو به طور کامل مسطح بودند و از بين 5 لوگوي ديگر، 3 تاي آنها ترکيبي از صفحات لبه‌دار و مسطح را مورد استفاده قرار داده بودند.


لوگوهاي مسطح در صفحه نمايش موبايل بهتر به نظر مي‌آيند. در عصر حاضر روز به روز افراد بيشتري براي وب‌گردي و مراجعه به صفحات مورد نظرشان از موبايل استفاده مي‌کنند. بنابراين کمپاني‌ها در طراحي لوگو و جذب مشتري، بايد اين فاکتور را در نظر داشته باشند.


با اين وجود، همه برندها مجبور نيستند که لوگوي مسطح داشته باشند. براي مثال BMW و Volkswagen لوگوهايي کاملا لبه‌دار و سه بعدي دارند. لوگوهاي اين کمپاني‌ها در ميان مردم به حدي پذيرفته شده‌اند که نيازي به تغيير آنها حس نمي‌شود.


ولي از آنجايي که اکثر خريداران با استفاده از موبايل خريد و يا جستجوي خود را انجام مي‌دهند، توصيه ما اين است حتي اگر لوگوي شما در حالت سه بعدي قوي‌تر به نظر مي‌رسد، آن را به حالت مسطح در بياوريد.


 


ورژن‌هاي متعددي از لوگو را خلق کنيد


Logos-responsivos


يکي از نکاتي که در بررسي لوگوهاي برتر به چشم مي‌خورد، اين بود که 36 کمپاني لوگوي خود را در چندين ورژن طراحي کرده بودند.


استفاده از ورژن‌هاي مختلف لوگو، باعث مي‌شود شما در پلت‌فرم‌هاي مختلف پيشرفت چشمگيري داشته باشيد. نکته مهمي که در اين خصوص بايد به خاطر بسپاريد اين است که در تمامي اين ورژن‌ها، لوگوي خاص شما قابل شناسايي باشد و لوگوي جديدي محسوب نشود.


با اينکه يک لوگوي مسطح روي موبايل به خوبي کار مي‌کند، فراموش نکنيد که شما بايد نمايشي کوچک (Thumbnail) از لوگوي خود داشته باشيد که بتواند در جلب توجه با ديگر برندها به رقابت بپردازد.


براي مثال فيسبوک به تازگي لوگوي خود را با انتخاب يک تايپ‌فيس جديد تغيير داد. ولي بسياري افراد متوجه اين تغيير نشدند چرا که نشان کوچک آن “f” روي وبسايت‌ها و موبايل بدون تغيير باقي مانده بود.


 


 


 


برگرفته از: هزار و يک بوم


طراحي لوگو ارزان و با کيفيت در شرکت تبليغاتي کِي نگار


 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

shoray daneshamizy استودیو معماری اچ دی گروه دوپامین ازجور ابابکر محل دفن فاطمه دختر پیامبر مشخص نیست دانلود فایل بزرگترین مرجع دانلود و تفریحی فارسی زبانان Worldmovies Lab Supplies(لوازم آزمایشگاهی) سرای اندیشه